Batátové hranolky

Batátové hranolky

Sú čoraz populárnejšie a to nie len kvôli svojej špecifickej chuti, ale aj obsahu živín. Tvoria neodmysliteľnú súčasť zdravej výživy. Batátové hranolky sú ako sladké zemiaky môžeme pripraviť rovnako ako klasické zemiaky – pri troche fantázie z nich môžeme vyčarovať rôzne jedlá, koláče či prílohy k jedlu.

7 dôvodov prečo konzumovať batáty – sladké zemiaky:

  1. obsahujú vysoký obsah antioxidantov, vďaka ktorým môžete predchádzať chorobám ako sú astma, artritída, srdcové ochorenia a mnohé iné
  2. sú výborným zdrojom karbohydrátov pre cukrovkárov a ľudí, ktorí majú problémy s tlakom, pomáhajú ustaľovať hladinu cukru v krvi
  3. zabezpečujú zdravý zažívací trakt, pomáhajú pri problémoch so zápchou a eliminujú riziko rakoviny hrubého čreva
  4. priaznivo pôsobia na tehotné ženy aj na ženy, ktoré tehotenstvo plánujú, pretože obsahujú vysoké hodnoty folacínu, látky, ktorá zohráva hlavnú úlohu pri gravidite
  5. vďaka prírodným cukrom sú ideálne na redukciu váhy
  6. batáty spomedzi všetkej zeleniny obstáli na 1. mieste vo svetovom rebríčku podľa Center for Science in the Public Interest, pretože sú výrazným zdrojom vlákniny, železa, naturálnych cukrov, karbohydrátov, proteínov, karotenoidov, vitamínu C, vápnika a mnohých ďalších priaznivých prvkov.
  7. tradičná čínska medicína verí, že batáty ohrievajú žalúdok, posilňujú vnútorné orgány a podporujú energiu čchi.

*Zdroj: http://www.bataty.sk/

Ja som z nich pripravil zdravšiu alternatívu k zemiakovým hranolkám. 🙂

Nechajte sa inšpirovať s batátovými hranolkami

Ingrediencie:

  • 3 ks veľkých sladkých zemiakov

Poleva:

  • 125g masla
  • 6 tabletiek Spiruliny (môžeme nahradiť bazalkou)
  • 4 veľké mesiačiky cesnaku
  • Soľ
  • Čierne korenie

Batáty očistíme a nakrájame na hranolky. Plech si vystelieme papierom na pečenie a vymažeme maslom.

Cesnak nakrájame na tenké plátky, Spirulinu rozdrvíme na jemný prach a pridáme spolu s maslom (1/2) do hrnca. Následne za stáleho miešania dochutíme soľou a korením (podľa chuti) – poleva.

Zemiaky poukladáme na pripravený plech a natrime ich polevou. Plech vložíme do rúry a pečieme pri 110° C približne 30 minúť.  Počas pečenia môžeme zemiaky viackrát potrieť.

Na záver si z druhej polovice masla pripravíme druhú várku polevy (postup opakujeme: maslo, cesnak, Spirulina, soľ, korenie).

Zemiaky položíme na tanier polejeme polevou a podávame.

Dobrú chuť 🙂

Vedeli ste, že …

1. Spirulina je obzvlášť bohatá na ľahko stráviteľné bielkoviny (obsahuje 50 až 71% bielkovín). Podporuje produkciu makrofágov, čo je druh bielych krviniek, ktoré zabraňujú infekciám a bojujú s nimi. (http://www.inspiredliving.com/greenfoods/a~spirulina-immunity.htm)

2. V štúdiách z roku 2005 zverejnených v Journal of Medicinal Food sa potvrdilo, že Spirulina pomáha inhibuje alergické reakcie najmä u ľudí, ktorí trpia alergickou nádchou. Ukázalo  sa, že pravidelné  užívanie vysokých dávok Spiruliny môže pomôcť alergikom zažiť dramatické zlepšenie ich alergických príznakov. (http://www.naturalnews.com)

3. U Spiruliny bolo preukázané, že môže byť účinná pre liečbu anémie. Vo svojej knihe – Healing with Whole Foods: Asian Traditions and Modern Nutrition –  autor Paul Pitchfordvysvetľuje, ako Spirulina a  iné formy mikro-rias môžu účinne podporiť tvorbu červených krviniek, a to najmä ak sú užívané v kombinácii s vitamínom B12. (http://www.naturalnews.com/027213_spirulina_anemia.html)

4. Spirulina je silný čistič krvi, keďže je bohatá na fykocyanín a chlorofyl. Nielen, že tieto dve dôležité živiny podporujú rast krviniek, ale podporujú aj existujúce prekrvenie. Štruktúra molekuly chlorofylu je takmer identická s molekulou hemoglobínu (červené krvné farbivo)  – zodpovednej za čistenie krvi. (http://www.drmirkin.com/nutrition/N246.html)

5. Spirulina obsahuje všetky esenciálne aminokyseliny potrebné pre ľudský organizmus. Je bohatá na gama-linolénove kyseliny (GLA), a tiež alfa-linolénove kyseliny (ALA), kyselinu linolovú (LA), kyselinu stearidonovú (SDA), eikosapentaenovú kyselinu (EPA) , kyselinu dokosahexaenovú (DHA) a kyselinu arachidónovú (AA), obsahuje vitamíny B1 (tiamín), B2 (riboflavín), B3 (nikotínamid), B6 (pyridoxín), B9 (kyselina listová), vitamín C, vitamín A a vitamín E. Je tiež zdrojom draslíka, vápnika, chrómu, medi, železa, horčíka, mangánu, fosforu, selénu, sodíka a zinku.  Spirulína obsahuje množstvo pigmentov, ktoré môžu byť prospešné a biologicky upotrebiteľné, vrátane beta-karoténu, zeaxantínu, chlorofylu-a, xantofylu, echinenonu, myxoxanthophyllu, kantaxantínu, diatoxanthinu, 3′-hydroxyechinenonenu, beta-kryptoxantínu a oscillaxanthinu, plus phycobiliproteins c-fykocyanínu a allofykocyaninu. Je vynikajúci detoxikátor, alkalizátor, chráni srdce a štartuje imunitný systém. (http://www.cez-okno.net/clanok/je-spirulina-definitivne-superpotravinou)

Spirulina sa stala populárnym výživovým doplnkom pre jej pozitívny vplyv pre ľudský organizmus. Bola schválená FDA, WHO a inými zdravotníckymi autoritami ako zdraviu prospešná potravina.

Objednajte si SPIRULINU s 25% zľavou ešte dnes – KLIKNITE SEM

a zadajte (v 2/3 kroku objednávky) členský kód 310000966 alebo zavolajte na číslo 0908033380 a rovno si ho rezervujte.

Spirulina
Spirulina
Najnovšie články od Róbert Končal (zobraziť všetky)

Leave a Reply

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *